9 måder at studere effektivt derhjemme. Hvordan får du det bedste ud af din tid?

Ligesom meget andet er vores uddannelsessystem også stoppet på grund af Coronavirus, men dette behøver ikke stoppe din læring. De fleste studerende og lærere er enige om, at selvom vi går gennem et hav uden farvand, er det vigtigt, at eleverne forbliver positive, fokuserede og gør sig klar til eksamen.

”Uden for at følge sundhedsembedsmænds protokoller, er det bedste, som studerende kan gøre for deres eksamen, at se på skolelukningerne som et udvidet studieophold snarere end en komplet ferie,” siger dr. David Cosgrave, en eksamenscoach.

Uanset hvilken løsning der findes, når det kommer til eksamensplaner, skal studerende på ingen måde være uforberedte eller med en ulempe sammenlignet med andre.

Planlægning

Sæt din egen plan, kan du følge den tidsplan, du normalt vil bruge, når du er på Campus, men det passer ikke, at du kunne studere de hårdere emner / emner om morgenen og andre om aftenen. Opret en plan, der fungerer for dig!

Identificer også, hvad dine behov er, hvad enten det er teknologi eller at få en e-bog og diskutere den med dine forældre. Det er ikke noget formål at få ressourcerne seks uger senere, ordne ting nu.

Kvalitet ikke mængde

Det betyder ikke noget, hvis du sidder og stirrer på din bog i 11 timer, hvis der ikke rent faktisk foregår noget studium. Indstil 2 timer til de vigtigste emner, som du kan afslutte om morgenen, helst inden morgenmaden.

Fokus skal være på undersøgelsens kvalitet og ikke på mængden.

Lukningen af ​​skoler øger på en eller anden måde sandsynligheden for, at studerende vil blive tvunget til at studere, og det er kontraproduktivt. Kortere tidsperioder er mere fordelagtige, når det gælder at opretholde koncentrationen. Bittestørrelse er bestemt bedre end en enorm blok lige før eksamenerne. Prøver er et maraton og ikke en sprint!

Prøv aktivt at studere

Aktiv undersøgelse er en enkel måde at stille spørgsmål før, under og efter studiet. Dette vil ikke kun hjælpe dig med at forblive mere fokuseret, når du studerer, men vil også hjælpe dig med at finjustere under den næste studieperiode.

Spørgsmål, der skal stilles, før du studerer

• Hvad skal jeg lære?
  • Hvad ved jeg allerede om emnet?

Spørgsmål, du skal stille, mens du studerer

• Hvordan vises disse oplysninger først i det større billede?
  • Forstår jeg hvad jeg lige læste?
  • Er der nogen ideer eller nøgleord, som jeg har brug for at skrive ned? Er der nogle ideer eller nøgleord, der er vigtige?

Spørgsmål, der skal stilles efter studiet

• Hvad kan jeg fjerne fra denne undersøgelse?
  • Hvad skal jeg gennemgå eller lære næste gang?

Dedikeret arbejdsområde

I et hjem med mange familiemedlemmer er det vigtigt at finde et studierum, der er distraktionsfrit. Hold området organiseret og rent

Undgå køkkenbordet, hvis det er muligt, da du også spiser her, at være der flere gange i løbet af en dag vil få dig til at hate stedet. Hvis du konstant flytter dine bøger og noter, vil det også ødelægge din fart. Chancerne er store, at når du holder dine bøger væk, vil du også stoppe med at studere fuldstændigt.

Angiv et tidspunkt, der fungerer for dig

Mange mennesker ville måske natugle og andre være tidlige fugle. Forstå den tid, hvor du vil arbejde produktivt. Tving ikke dig selv til at arbejde, når din hjerne ikke fungerer bedst.

Regelmæssig kontakt

Isoler ikke dig selv helt. Har sunde diskussioner om Skype eller andre videosamtaletjenester. At have konstante diskussioner om emner, ressourcer eller regneark osv. Får dig til at tænke anderledes.

Eksamen praksis

Det er et perfekt tidspunkt at forstå formaterne og markeringsskemaerne for eksamenerne som dets bagerste af dine hænder. Simulere eksamensbetingelser, og øv mange uekte eksamener. Diskuter emner, du var uklar og improviser din læringsstrategi.

Engagér dig med din læring

Ligesom hvordan du ville tage notater, mens du studerer, skal du have en notesbog og pen praktisk, og holde distraktioner mindst mulig. Brug lidt tid på at kigge på din tidsplan og udarbejd undersøgelsesplaner for at sikre, at du er godt forberedt.

Tag passende eksamen pauser

Dette kan være almindeligt råd, du behøver ikke nødvendigvis at holde sig til en tidsplan på 9–5. Identificer de tidsperioder, der er mest produktive for dig, og centrer dine studier i denne periode.

At tage regelmæssige pauser holder dit sind frisk og er en af ​​de nemmeste måder at sikre dig, at du ikke brænder ud. Gå væk fra den bærbare computer eller bøger hver times tid, uanset om det læser et kapitel i din bog, ser tv eller noget der slapper af.

Hold også et klart afskæringssted i slutningen af ​​dagen, så du har lyst til at være færdig med det og kan slappe af bagefter. Prøv at lukke den bærbare computer, eller pak dine bøger væk, så du får en følelse af lukning.

Få mest muligt ud af din studietid

Selvom det kan virke praktisk, kan det at studere derhjemme ende med at være kontraproduktivt - udskillelse og distraktion kan let forekomme. Men med lidt planlægning og organisering kan det være meget effektivt. Prøv og følg nogle af ovenstående trin, så du kan bruge din studietid bedst muligt.