[7-dages udfordring] Trin for trin Sådan fordobles din disciplin

Mine venner og klienter har længe omtalt mig som "Verdens mest disciplinerede mand."

Men så meget som mit ego vil acceptere denne titel, er sandheden ... Jeg er ikke den mest disciplinerede mand i verden (eller endda min by!).

Efterladt til mine egne enheder, brugte jeg mine dage på at fylde mit ansigt med chokoladekage, tugge Red Bulls og se fodbold, indtil mine øjne var røde.

Men i mine tidlige 20'ere indså jeg, at jeg ønsker succes, opfyldelse og frihed mere end jeg vil have chokoladekage eller energidrikke.

Så jeg tog beslutningen om at gøre, hvad der var nødvendigt for at udrydde mine doven og udisciplinerede tendenser og opbygge det liv, jeg ønsker.

Og jeg kan sige uden forbehold, at dette var den vigtigste beslutning, jeg nogensinde har taget.

Men her er det…

På trods af hvad du har hørt fra andre guruer og "eksperter", behøver disciplin ikke at være hård! Og det tager ikke år med fokuseret indsats for at blive mere disciplineret, end du er i dag.

Faktisk, hvis du følger den rigtige strategi, kan du fordoble din disciplin på 7 dage eller mindre.

Og i dag vil jeg give dig en simpel, men intuitiv "disciplin boot camp" for at hjælpe dig med at blive mere disciplineret i denne uge.

Dag én: Lav en løfte for dig selv og hold den

Disciplin handler først og fremmest om integritet. Det handler om at gøre de ting, du fortæller dig selv, at du skal gøre, fordi du sagde, du ville gøre dem.

Så den første ting, du skal gøre denne uge, er at give et løfte til dig selv og holde det.

Tænk tilbage på denne morgen, da du vågnede. Hvad var den første, du gjorde? Hvad er en lille handling, der ville have fået dig til at føle dig bedre til, hvordan du startede denne dag?

Drikker det et stort glas vand med en presse citron? Gør nogle lette calisthenics? IKKE tjekker din e-mail eller sociale medier? Skriver du en taknemmelighed til din ægtefælle? Bruger jeg “Farm Boy Morning Miracle” og kommer på arbejde med det samme?

Uanset hvad det er, skal du vælge EN lille ting, der vil gøre dine morgener bedre og give et løfte til dig selv lige nu, at du vil holde det løfte i morgen, uanset hvad.

Når du løfter og holder dette løfte, er det som at slå de ordsprægede dominoer i dit liv ned.

Lad os sige, at du tager målet om ikke at trykke på snooze-knappen, for når du gør det, har du det lyst, at du allerede har mistet. Du er bagud, inden du selv starter.

Når du mister den første ting om morgenen, er det en dominoeffekt, og det knuser din dag. Men hvis du slår snooze-knappen og vågner op ... vinder du og får en øjeblikkelig sejr.

Dette er nøglen til at ændre dine vaner og blive mere disciplineret. Når du får en første sejr om morgenen, bygger du øjeblikkelig momentum på din dag. Det giver dig motivation til at vende tilbage stærkere igen, at være på banen og have en anden god dag i morgen.

Så lov til dig selv lige nu.

Hold det løfte i morgen.

Og det er alt hvad du skal gøre for første dag.

Dag to: Antidisciplin-metoden

Når de fleste hører om en syv-dages disciplinudfordring, forestiller de sig, at de bliver nødt til at lave kolde brusebad, løbe 3 miles i det iskaldte regn, vågne op kl. 5 og knuse tunge vægte i timevis ... hvilket er netop derfor, at de fleste disciplinudfordringer mislykkes.

Du kan ikke leve dit liv i hårde udfordringer hele tiden. Pro-atleter er ikke i play-off-tilstand hele tiden, og du kan heller ikke være det.

Så i stedet for at give dig en fortrolig udfordring, der er en envejs vej til udbrændthed, opfordrer jeg dig til at fokusere på disciplin gennem subtraktion.

Se på dit liv og tænk på de distraktioner, der holder dig tilbage.

Er det snooze-knappen? Tidlig morgen sociale medier? $ 10 / time opgaver, der ikke tjener dig eller dine store mål?

Hvad er en ting, du kan fjerne fra dit liv i dag for at gøre disciplin lettere?

Som jeg sagde, overladt til mine egne enheder er jeg utroligt udisciplineret.

Derfor er jeg hensynsløs i eliminering, automatisering og delegering af fristelser og distraktioner.

Da jeg ville stoppe med at drikke, fjernede jeg alkohol fra mit hjem, stoppede med at gå på barer og “brød sammen” med mine binge drikkevenner.

Da jeg ville slå min Instagram-afhængighed, hyrede jeg et nyt teammedlem til at uploade mine morgenhistorier og holde mig ude af det sociale medies kaninhul.

Da jeg ønskede at få mere gjort og skrive min første bog, stoppede jeg med at acceptere telefonopkald til morgenen, der fortyndede mit fokus og distraherede mig fra mit vigtigste arbejde.

Jeg vidste, at jeg ikke kunne blive disciplineret i et miljø, der ikke tjente mig.

Og det kan du heller ikke.

For at blive MERE disciplineret skal du starte med at trække det, der ikke fungerer, i stedet for at prøve at bruge viljestyrke til at gennemføre det.

Identificer forhindringerne i din vej og fjern dem.

Trækk kun én ting fra dit liv i dag, der gør dig mindre disciplineret, og du vil blive forbløffet over den dominoeffekt, det skaber i dit liv.

Dag 3: Begynd med at vågne op 5 minutter tidligere

Alle vil vågne op tidligere. Men 99% af befolkningen forsøger at gøre det hele forkert.

Måske har du gjort dette før og sagt noget som ...

”Jeg står op klokken 7 nu, men jeg springer om bord til kl. 05.00. i morgen!"

Hvordan fungerede det for dig? Hvis du er som de fleste mennesker, lavede du det i en dag, måske to ... men så var udmattelsen sat ind, og du fandt dig selv ramme snooze indtil langt over kl. 7.

Så denne uge udfordrer jeg dig til at prøve en anden tilgang.

Uanset hvilket tidspunkt du vågner lige nu, og det tidspunkt du ønsker at vågne op, skal du forpligte dig til at vågne kun 5 minutter tidligere hver dag resten af ​​ugen.

Det er det. Ikke 30… ikke 15… 5 minutter.

Hvis du gør dette hver uge i hele året, kan du vågne op mere end 4 timer tidligere, end du gør lige nu.

Og den bedste del? Du vil næppe endda bemærke det, som det sker.

Dag 4: Kast "energiske fristelser"

På dag fire af din "Dobbelt din disciplin" -udfordring, skal du gøre noget, der ligner dag to, men med en lille drejning.

I stedet for at fokusere på distraktioner i dit liv (ting som sociale medier, snooze-knappen eller administrative opgaver), vil du fjerne de "energiske" fristelser, der holder dig tilbage fra at være dit bedste selv.

Lyt…

Disciplin handler mere end noget andet om energi.

Når du er søvnmangel, beruset, høj eller sulten ... når dine energiniveau ikke tjener dig ... er det meget sværere at holde dine løfter til dig selv og opretholde disciplin.

Bare tænk på sidste gang, du havde en frygtelig søvnnat. Hvilke typer beslutninger tog du fra den lavenergitilstand?

Spiste du fastfood for at få et hurtigt hit af energi? Chug koffein, indtil du var spændende og ivrig bare for at holde dig vågen? Vil du holde op med at arbejde tidligt for at binge se Netflix eller spille dit yndlingsvideospil?

For at blive disciplineret, skal du beskytte din energi med dit liv.

Så i dag vil jeg have dig til at identificere de "energiske fristelser", der står i vejen for dig.

Uanset om det er alkohol (som det var for mig), marihuana, sukker, donuts, cigaretter eller sodavand ... kaste fristelsen og fjern "energivampyren" fra dit liv.

Ved at fjerne de energiske fristelser fra dit liv, vil du ikke kun have mindre tilbøjelighed til at grotte ind i den negative vane at spise, ryge eller drikke ting, der ikke tjener dig ... men du vil gøre det lettere at blive disciplineret i alle andre område af dit liv, fordi dit energiniveau vil være så højt.

Vælg en fristelse og smid den lige nu. Jeg lover, at resultaterne vil overraske dig.

Dag 5: Få offentlig ansvarlighed

Ansvarlighed er en hemmelig ingrediens til succes på ethvert livsområde.

At bryde et løfte til dig selv er relativt let. Men at bryde et løfte til nogen, som du dybt ikke ønsker at skuffe? Det er svært.

Så for dag fem i din ugens disciplinudfordring vil jeg have, at du finder nogen i dit netværk, som du beundrer, når ud og deler de vaner, du forsøger at gøre eller bryde.

Bed dem om at holde dig ansvarlig for dine løfter og sætte en slags konsekvens på plads for at sikre, at du følger op.

For at gøre denne strategi endnu mere kraftfuld opfordrer jeg dig til at udnytte offentlig ansvarlighed.

At blive stillet til ansvar over for nogen vil hjælpe dig med at tage store skridt, men når du har offentlig ansvarlighed ... låser du op for et helt nyt præstationsniveau.

Dette kan betyde at gå til din Facebook-side eller din Instagram og fortælle dine venner vide, hvad du laver.

Værten for et dagligt Skype-opkald kl. 5 (som min ven Sharran Srivatsaa) for at sikre dig, at du kommer ud af sengen til tiden.

Eller sms dine fem nærmeste venner og give dem tilladelse til offentligt at ydmyge dig (på en kærlig måde selvfølgelig), hvis du ikke følger det.

Jeg brugte denne strategi i mit eget liv tilbage i 2011, da jeg besluttede at stoppe med at bande og jeg kan uden forbehold sige, at hvis jeg ikke havde offentliggjort min beslutning, ville jeg stadig sværge som en sømand i dag.

Når du fortæller verden, at du skal gøre noget, har du intet andet valg end at gøre det. Hykleri er en af ​​de største synder, du kan begå, og når du udnytter den offentlige ansvarlighed, vil du gøre alt, hvad du kan, for ikke at være en hykler.

Dag 6: Stop med at slå Snooze-knappen

Uanset hvilket tidspunkt du vågner op af dag 6, vil jeg have dig til at forpligte dig i dag ... at aldrig trykke på snooze-knappen igen.

Dette kan være en kombination af det løfte, du giver dig selv, trække noget negativt ud fra dit liv, stå op 5 minutter tidligere og kaste fristelsen til at gå i seng for sent. Du kan også fortælle verden, at du ikke trykker på snooze-knappen overalt.

Alle disse stykker sætter sammen en positiv domino.

De ekstra fem eller ti minutters søvn, du får, når du trykker på snooze-knappen, er alligevel ikke høj kvalitet i søvn.

Faktisk gør det dig faktisk mere træt, fordi du falder tilbage i en søvncyklus kun for at få den afbrudt fem minutter senere.

Når du trykker på snooze-knappen, indstiller du dig selv tilbage resten af ​​dagen.

Måske har du ikke tid til morgenmad, så du stopper for et fedtede konditori i lobbyen på arbejdet. Dit humør er allerede ødelagt, fordi du er stresset fra at skynde dig rundt for at starte din dag til tiden. Din mindre produktive på arbejde på grund af dit humør og på grund af manglen på energi.

Når du holder op med at slå på snooze-knappen, får du en første gevinst med det første om morgenen. Du får tid til at arbejde på det, du vil mest, uanset om det er at bygge din virksomhed, skrive en bog eller oprette et nyt kursus. Du får engagere dig i den selvplejepraksis, du ved, du har brug for. Du kan spise en nærende morgenmad, måske tilbringe tid med din ægtefælle og børn og komme ud af døren uden at hyperventilere.

Stol på mig ... denne lille ændring vil hjælpe dig med at tage massive skridt i dit liv. Bare gør det og se de positive ændringer ske i dit liv.

Dag 7: Kend dig selv, og hvor du vil være

Det sidste trin for at blive mere disciplineret er at skabe et køreplan og en vision for den du ønsker at blive. Uanset om det betyder at meditere, visualisere eller oprette en vision board, skal du sørge for at have et klart billede af, hvad du vil og hvor du vil være.

Når du hver dag siger til dig selv, at du ønsker at være en respekteret virksomhedsejer, bedst sælgende forfatter, lykkeligt gift, stor forælder og nogen, der er i form, vil din hjerne komme om bord.

Ved at skabe massiv klarhed om, hvem du vil være, hvor du vil hen, og hvordan du vil bo, gør du disciplin automatisk.

Når du har en levende og overbevisende vision, der trækker dig mod de rigtige vaner og rutiner, bliver alt andet lettere.

Du behøver ikke at 'tænke' om at bestille en sen natpizza eller se en anden episode af milliarder. Du ved, at for at nå din vision og de mål, du har sat, skal du spise rent, komme i seng i tide og vågne op tidligt, så du kan angribe din dag.

Når du har din store vision på plads, er disciplin ikke længere noget, du 'gør', det er en del af, hvem du er.

Lige nu vil jeg have dig til at tage noget tid på at få klar over din store vision.

Mere vigtigt er, at jeg skal have klar over, hvad der SKAL ske, og hvad SKAL være sandt i dit liv for at denne vision kan nås.

Hvis du indstiller visionen til tabt 20 kg kropsfedt og har synlig abs om sommeren, ved du, at det at spise 2 cheeseburgere og drikke 3 runder øl ikke kommer til at få dig til din vision ... så du behøver ikke engang at Tænk over det.

Du vil gøre det rigtige hver gang, fordi din vision er så kraftig, at den tvinger dig til at gøre de rigtige ting.

Konklusion

Denne udfordring kan være enkel ... men den fungerer.

At blive mere disciplineret handler om at opbygge integritet og stable små gevinster, så du kan skabe fart og gøre succes automatisk.

Og hvis du griber ind på denne 7-dages udfordring, er du godt på vej til at blive den ustoppeligt disciplinerede operatør, du altid har ønsket at være.

Prøv det, og lad mig vide dine resultater i kommentarerne herunder.

Og hvis du vil have min hjælp ...

Bliv mere disciplineret ... få klarhed i din store vision ... fjern dine fristelser ... og opbyg din operatørs tankegang

Der er nogle få pletter tilbage i mit Q1 "Millionaire Accelerator Case Study" coachingprogram.

For at kvalificere dig skal du kontrollere din egen indkomst (du enten ejer en virksomhed eller er selvstændig erhvervsdrivende), lave mindst 6-tal og være villig til at udføre arbejdet, lytte til kritik og tage massive skridt på strategierne Jeg deler med dig.

Hvis dette lyder som dig, og du er klar til at gøre springet til 7-tal i 2020, enten DM mig på Instagram eller send en e-mail til [email protected] med emnelinjen, "Jeg er interesseret."

Fortæl mig lidt om din virksomhed, mål og udfordringer, og vi taler mere for at se, om du er en god pasform til programmet