Foto af Émile Perron på Unsplash

6 tip til at lære at kode online

Da mange mennesker tilpasser sig social afstand, har der været et utal af artikler, der indeholder tip og tricks til at arbejde hjemmefra. Men mange mennesker bruger også denne ekstra tid hjemme til at tage onlinekurser. Mens størstedelen af ​​arbejdet skal være på underviseren til at udforme og levere kursusindhold på en meningsfuld og logisk måde, er der også ting, studerende kan gøre for at få mest muligt ud af deres online læringserfaring.

Som underviser prøver jeg at skræddersy mine LinkedIn Learning-kurser til publikum og format. Men udfordringen med at skabe en hvilken som helst type kursus er ikke at være i stand til at skræddersy det specifikt til hver enkelt person. Så når jeg planlægger mit indhold, prøver jeg at bestille emnerne på måder, der logisk bygger koncepter på hinanden og forudser hvilke typer spørgsmål, som eleverne kan have undervejs. Dette fører til det første tip.

Tip nr. 1: Vær tålmodig

Hvis du lærte et sprog som engelsk, spansk eller japansk, ville du ikke forvente at blive flydende om et par timer, ikke? Eller endda et par uger! Eller måneder! At lære programmeringssprog er ens.

Når man skriver kode, tager det ofte et stykke tid at opbygge noget funktionelt eller til færdiggørelse. Så de fleste kurser begynder med indledende koncepter som terminologi eller syntaks, som stort set er grammatiske regler og strukturelle mønstre i sproget. Med HTML og CSS kan du se dit output med det samme. Så i den forstand betragtes disse to sprog som lettere at komme i gang med. Men når du lærer, vil du sandsynligvis starte med grundlæggende HTML-indhold, såsom overskrifter og afsnit, og grundlæggende CSS-stilarter, såsom ændring af farver eller tekstformater. Det tager tid at lære mere avancerede koncepter, som f.eks. Layouts eller responsivt webdesign.

Så vær tålmodig.

Du behøver ikke at mestre det grundlæggende for at gå videre til mere mellemliggende eller avancerede koncepter, men du skal starte i begyndelsen. Få først kendskab til reglerne og grundlæggende begreber.

Hvis du starter et kursus og indser, at du faktisk ikke er interesseret i at lære om programmeringens møtrikker, er det ok! Derfor er der tjenester som Squarespace eller Wordpress, der håndterer størstedelen af ​​de tekniske krav til dig. Der er også masser af kurser om, hvordan man bruger disse platforme. Nogle gange er du nødt til at prøve noget for at finde ud af, at du faktisk ikke kan lide det. Når du har fundet ud af det, kan du kigge efter kurser, der passer til det, du virkelig vil lære.

Tip nr. 2: Se ALLE videoer i rækkefølge

Ud over at være tålmodig går dette tip tilbage til mit tidligere punkt om oprettelse af indhold, der følger en logisk rækkefølge. Jeg forstår fuldstændig følelsen af ​​at ville komme i mål så hurtigt som muligt. Det er fristende at springe videoer over for at komme til de ting, du er mest interesseret i hurtigere. Men nogle gange kan det betyde manglende relateret information.

De fleste af mine kurser, især de projektbaserede kurser, følger denne rækkefølge:

1. Præsenter et koncept, syntaks og hvordan det fungerer
  2. Vis eksempler eller små øvelser for at demonstrere, hvordan man anvender konceptet
  3. Integrer koncept i et afsluttende projekt for at se, hvordan alle koncepter fungerer sammen
  4. Gentag trin 1–3 med et nyt koncept, der bygger på det tidligere koncept

Lad os sige, at du sprang over videoerne, der indeholder trin 1 og 2 og gik lige til 3. Du vil sandsynligvis gå glip af baggrundsoplysningerne om, hvordan, hvornår eller hvorfor du skal bruge det bestemte koncept. Hvis det er et emne, som du allerede er bekendt med, vil jeg stadig anbefale at se det. Ting ændrer sig altid, eller måske lærer du noget nyt, som du ikke vidste før. Jeg får ofte feedback fra folk, der ikke er nye til kodning, men som stadig nyder at se begynderkurser som en opdatering eller at lære om nye opdateringer.

Hvis du befinder dig i at kæmpe for trangen til at springe en video over, kan du prøve at se den med en højere hastighed. (Eller bare tage en pause.) Du kommer igennem videoen hurtigere og har stadig fordelen ved ikke at gå glip af vigtige oplysninger. I de fleste videospillere kan denne indstilling ændres ved at vælge hastigheden i nederste højre hjørne af videospilleren og derefter vælge en ny hastighed i menuen. Jeg finder ud af, at 1,25 og 1,5 gange fungerer ret godt, afhængigt af forfatteren.

Skærmbillede af en LinkedIn Learning-kursusvideoafspiller.

Tip nr. 3: Kontroller forudsætningerne og indholdsfortegnelsen

Størstedelen af ​​mine kurser er for begyndere, fordi jeg vil gøre læring til kode så tilgængelig som muligt. Men etiketten "begynder" kan betyde en masse ting. En nybegynder kan være en person, der aldrig har skrevet nogen kode før, eller en begynder til netop dette særlige sprog eller en person med mindre end et par års erhvervserfaring på området. Derfor er det vigtigt at kontrollere forudsætningerne, inden man går for dybt ind i kurset.

Statistisk set er de indledende videoer i mange LinkedIn Learning-kurser de mindst sete videoer. MEN DE ER VÆSENTLIGE! De indeholder information om, hvad du skal vide, inden du starter kurset. For eksempel er mit CSS Essential Training-kursus for begyndere, men det er et CSS-kursus. Hvilket betyder, der er en antagelse om, at du allerede har noget kendskab til HTML og bruger teksteditorer.

I mine introduktionsvideoer har jeg denne type forudsætningsoplysninger, hvad du skal vide, forslag til andre kurser, der skal ses først (om nødvendigt), hvordan du får adgang til træningsfiler og information om værktøjer, downloads eller softwareinstallation er påkrævet, inden du starter Rute.

Jeg anbefaler også at kigge gennem indholdsfortegnelsen i begyndelsen for at have en generel idé om, hvilke emner der vil blive dækket gennem hele kurset.

Tip nr. 4: Tag noter

Selvom jeg laver videokurser, bliver jeg nogle gange lidt rastløs, når jeg ser videokurser! Bortset fra at fremskynde videoen, holder notater mig også aktiv, mens jeg lærer. Nogle gange hjælper at tage håndskrevne noter med at bevare information.

Der er også en nyttig Notebook-funktion, når du ser LinkedIn Learning-kurser, der er tilgængelige fra værktøjslinjen. Afhængig af størrelsen på din browservisport skal du muligvis rulle vandret for at få adgang til denne fane. Når du efterlader en note her, er en tidskode inkluderet. Det betyder, at når du går tilbage for at gennemgå dine bemærkninger, vil det føre dig til det nøjagtige sted i videoen, hvor du noterede den. Super praktisk!

Tip nr. 5: Lær, hvordan du stiller spørgsmål og søg efter svar mere effektivt

Jo mere specifikt du bliver med dit spørgsmål, jo lettere er det at komme til bunden af ​​problemerne. Undgå at stille vage spørgsmål som:

”Jeg prøvede øvelse 5, og det fungerer ikke. Kan du fortælle mig hvorfor? ”

Prøv at medtage oplysninger om dit operativsystem, browser, hvad du prøvede eller hvor tingene stoppede med at fungere. For eksempel:

”Jeg prøvede øvelse 5, og min side ser anderledes ud end din. Jeg kan ikke se mellemrummet mellem afsnit et og to, men jeg kunne tilføje et mellemrum omkring overskriften. Jeg prøvede at justere margenen, som vi gjorde i den foregående øvelse, men det gjorde ikke nogen forskel. Jeg er på en Mac og bruger Firefox-browseren. ”

Med denne type spørgsmål har jeg meget mere information at gå på og kan udelukke eller fokusere på visse områder lidt lettere.

At lære at søge efter svar er også en nødvendig del af programmeringen, fordi det ville være meget svært at huske hvert enkelt koncept, værdi, ejendomsnavn og så videre. Jeg finder ud af, at brug af en søgningssætning, der er dit egentlige spørgsmål, plus sproget giver de bedste resultater.

I stedet for at søge efter “flexbox align”, prøv f.eks. “Hvordan man lodret justeres med flexbox css.”

Tip nr. 6: Tag pauser, når du har brug for det

Det er let at blive overvældet og føle at du har så meget at lære eller så meget at indhente. Hvis du er noget som mig, har jeg dette irriterende behov for at udfylde min tid med produktivitet. (Hvis du er i astrologi, så ved du, at dette er stærk jomfruenergi!) Selv efter over et årti med arbejde i denne branche og undervisning, har jeg stadig lyst til, at jeg er nødt til at proppe så meget information i hovedet, som jeg kan håndtere. Men i sidste ende er det virkelig ikke så produktivt eller sundt.

Mens mange af os tilpasser os at bruge lidt mere tid hjemme end normalt, kan det at holde sig travlt med aktiviteter hjælpe dig med at give dig en lille pause fra nyhederne. Men det er okay at bruge noget af denne tid til at checke ind med kære eller indhente noget Netflix eller bunken med bøger, du har ment at læse. Så selvom dette er et godt tidspunkt at tilegne sig nogle nye færdigheder, så glem ikke at tage pauser, når det er nødvendigt. Gå væk. Gå i bad eller tag en snack. Så kom tilbage, opdateret og klar til at gå videre til næste trin!

Hvis du ikke har adgang til LinkedIn Learning, kan du tilmelde dig en 30 dages gratis prøveperiode. Eller kontroller, om dit lokale bibliotek har adgang til LinkedIn Learning- eller Lynda.com-kurser. Mange inkluderer adgang med dit bibliotekskort.

Du kan også finde mig på LinkedIn, Twitter eller Instagram. Hold dig sikker og have det sjovt at lære noget nyt!