40 Idéer til, hvordan man skal være venlig

Kærlighed på #WorldKindnessDay

En kvinde sagde engang til en mand, ”Åbnede du døren for mig, fordi jeg er en kvinde?” Manden svarede: "Nej, jeg åbnede den, fordi jeg er en herre."

Hvad er der sket med vores samfund? En venlig gestus kan mødes med en kold chip på skulderresponsen. Men heldigvis ikke i alle tilfælde. Ridderlighet er ikke død. Høflighed eksisterer stadig. Der er håb. Med kærlighed.

Hard Rock Café siger det godt med følgende brandmotto: Love All - Serve All, All Is One, Save The Planet & Take Time To Be Kind

I det væsentlige elsker og respekterer mennesker. Og passe på tingene.

Alt dette dukker op som venlighed.

Moral og venlighed går ofte hånd i hånd, da der tages hensyn til, hvad der er rigtigt. Og hvad der er rigtigt er ofte venligt. At være venlig er hensynsfull og være ydmyg og tankevækkende over for andre mennesker. Det gør dig selv god, selvom det bare er et kort øjeblik eller en gestus.

Her er nogle ideer til, hvordan man gør noget usædvanligt for en anden.

Sådan er du venlig i en uge (og hele livet)

1.Smile på alle du ser. Nogle gange giver folk i kundeservice god service, men de mangler et smil. Et smil viser anerkendelse af et andet menneske.

2.Sig “hej” til alle. Du kan sige, at du taler mange sprog bare ved at hilse på folk på forskellige sprog.

3. Køb en kop kaffe eller te til en, du kender (medarbejder, nabo, arbejdsgiver osv.)

4. Køb en kop kaffe eller te til en, du ikke kender (en fremmed).

5. Gå gennem et drev gennem vinduet og betal for personen bag dig. Det choker normalt modtageren på en god måde.

6. Giv et gavekort til en kasserer i butikken. De fleste alle har ondt på en eller anden måde, så hvem du vælger at give det til, vil sandsynligvis være i stand til at bruge det eller give det til nogen, som de kender kan.

7. Giv et papirregningsspids i spidsen.

8.Say "tak" dig til alle du møder.

9. Sig "venligst" efter hver anmodning, du har fremsat.

10.Tag din købmand tilbage til købmanden.

11.Tag andres købmand tilbage til købmanden.

12.Hent et stykke papirkurv, og læg det i papirkurven.

13. Lad bilen ved siden af ​​dig trække ud foran dig.

14. Lad personen gå ved siden af ​​dig, gå og krydse foran dig.

15. Lad nogen komme i kø foran dig. Hvis du allerede gør dette, skal du lade flere mennesker foran dig.

16. Åbn døren for en fremmed. Hvis du allerede gør dette, skal du vente og holde døren til flere personer.

17. Skriv et takkort til nogen.

18.Start en afslappet samtale med din Uber-driver (eller en fremmed) og spørg dem om sig selv. Hvordan blev de chauffør?

19. Sæt telefonens ørepropper ned i linjen, og vær opmærksom på dine omgivelser.

20. Hjælp nogen der ser tabt ud.

21.Saml noget, som en fremmed falder, og overlever det til dem.

22.Hjælp en fremmed på deres frakke.

23.Føj en slikkrukke til dit skrivebord. Dette kan tilskynde til venlige samtaler.

24.Send et venlighedsbud på din sociale medieside ... “Venlighed er gratis. Drys det hele overalt. ”

25. Vent tålmodig og åbn døren for en fysisk udfordret person.

26. Giv et stykke godhjertet råd til en fremmed.

27. Giv et stykke godhjertet råd til en ven.

28. Sig noget godt om nogen, du kender, til nogen, som du ikke kender godt.

29. Giv en anden kredit.

30. Indrøm, at du har forkert.

31. Tilgiv nogen for en lovovertrædelse, de begik dig.

32. Undskyld en uvenlig person. De må have en dårlig dag.

33. Kontakt din ven, som du ikke har talt med i mere end en måned.

34. Tjek med en ven, der gennemgår en ujævn plaster.

35. Tilmeld dig som frivillig til en almennyttig begivenhed.

36. Tal med en fremmed på elevatoren og sig noget dejligt. Jeg havde en kvinde, der sagde, at jeg så flot ud. Jeg var ikke engang klædt pænt. Det gjorde min dag. Enkle ting kan virkelig påvirke nogens dag.

37.La den offentlige toilettet pænere, end da du kom ind. Rengør vandspild på vasken, og smid papirhåndklæder, der ikke lavede papirkurven.

38. I stedet for at blive vred på nogen, der skærer dig væk fra vejen, skal du afstå og vise nåde (når de ikke fortjener det).

39. Tilgiv nogen, der siger noget uopfordret til. De gør ondt. Giv dem et pas.

40. Tilgiv nogen, der grøfter dig for noget uvigtigt. De oplever problemer i deres liv. Giv dem et pas.

Nogle gange er det lettere at være pænere mod fremmede end mennesker, du kender. Alle er en nabo. Gør andre, hvad du gerne vil have gjort for dig (gyldne regel). Det inkluderer din familie, venner og ægtefælle. De der betyder mest.